Brinasblog@gmail.com

13/02/12

Vogue against pro-anorexia websites




One of the major newspapers such as Vogue, despite promoting the aestheticand the beautiful, has decided to fight with a petition to shut down Internet sitesthat promote anorexia I find it very good.
Carry a sentence of Franca Sozzani, Vogue for her article on the site:
"I read today that blames Facebook as the main cause of anorexia and notbelieving it possible that a social network alone can take charge of the spreadof this phenomenonI have documented and found that there are thousands ofpro-anorexia sites and blogs that not only support this evilbut they push young people to compete on their 'fitness.
Fashion has always been blamed to be a major cause and this commitment is instead proof that fashion comes into play in the front line to fight anorexia "

Oliviero Toscani was one of the photographers discussed along with the Nolitabrand for the campaign that had appeared some years ago against anorexiaduring fashion week in Milan.

Impossible not to remember this shocking picture.
Anorexia has the face and eyes of Isabelle Caroat just 31 kg of skin andbones, had the courage to talk about his problems started just 15 years.
Dear Isabelle died in Paris in 2010.


Uno dei giornali più importanti come Vogue che, nonostante promuova l'estetica e il bello, ha deciso di battersi con una petizione per far chiudere alcuni siti internet che promuovono l'anoressia lo trovo estremamente giusto.
Riporto una frase di Franca Sozzani autrice dell'articolo sul sito Vogue :
"Leggendo che oggi si incolpa Facebook come causa principale dell'anoressia e non ritenendo possibile che un social network da solo possa prendersi carico della diffusione di questo fenomeno, mi sono documentata e ho trovato che ci sono migliaia di siti e blog pro-anoressia che non solo supportano questo male, ma spingono i giovani alla competizione sulla loro 'forma fisica.
La moda è sempre stata incolpata di essere una delle cause principali e questo impegno è invece la dimostrazione che la moda si mette in gioco in prima linea per combattere l'anoressia"


Oliviero Toscani è stato uno dei fotografi più discussi insieme al brand Nolita per la campagna che era comparsa qualche anno fa contro l'anoressia durante la settimana della moda a Milano.
Impossibile non ricordarsi questa scioccante foto.
L'anoressia ha il viso e gli occhi di  Isabelle Caro che, con i suoi soli 31 kg di pelle e ossa, ha avuto il coraggio di parlare dei suo problemi iniziati a soli 15 anni.
Isabelle muore a parigi nel 2010.







FIRMATE PER PIACERE  - SIGNED PLEASE

HANNO GIÀ FIRMATO IN 10.232




http://www.vogue.it/magazine/petizione-contro-i-siti-pro-anoressia




Nessun commento:

Posta un commento